ارومیه ، کیلومتر 9 جاده سنتو ، صنایع غذایی اروم آدا

طرز تهیه املت قارچ در کمتر از ۵ دقیقه

طرز تهیه املت قارچ در کمتر از ۵ دقیقه

طرز تهیه املت قارچ در کمتر از ۵ دقیقه

املت قارچ یکی از غذاهای خوشمزه پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه میشود. این غذای خوشمزه هم مانند دیگر املت ها معمولا به عنوان صبحانه یا عصرانه سرو می‌شود.

املت قارچ دو روش اصلی طبخ دارد، در روش اول از گوشت و یا مرغ در املت استفاده می‌شود و در روش دوم که در این آموزش از مجله اروم آدا برای شما آماده کرده ایم املت قارچ گیاهی بدوم استفاده از گوشت و یا مرغ است.

طرز تهیه املت قارچ در کمتر از ۵ دقیقه بسیار ساده است و تنها در چند مرحله میتونید یک املت قارچ خوشمزه داشته باشید.

در تهیه این املت خوشمزه معمولا از سبزیجات معطر استفاده می‌شود ، ما در این دستور از پیازچه استفاده می‌کنیم، اما شما میتوانید نسبت به ذائقه خود از انواع سبزیجات معطر استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله اروم آدا همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه املت قارچ

کنسرو مایه املت اروم آدا :  یک عدد (میتوانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید)

تخم مرغ که به دمای محیط رسیده باشد : 4 تا 5 عدد

قارچ اسلایس شده : 1 پیمانه

فلفل دلمه ای متوسط : یک چهارم عدد

لیمو ترش تازه : 1 قاشق غذاخوری

سیر تازه : 2 حبه

پیازچه : 4 عدد

جعفری تازه : 1 قاشق غذا خوری

شنبلیله : 1 قاشق غذا خوری

زردچوبه : 1 قاشق غذاخوری

کره : 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع : در صورت تمایل به داشتن املت چرب به میزان لازم

نمک : به میزان لازم

طرز تهیه املت قارچ

مرحله اول :

فلفل دلمه ای ها را کاملا ریز خرد کنید و کنار بگذارید و پیازچه ها را خرد کنید .

مرحله دوم :

تابه را روی شعله متوسط قرار دهید. وقتی جسم تابه گرم شد، کره + روغن مایع را داخل آن بریزید (به این نکته توجه داشته باشید که املت برای خوشمزه‌ تر شدن باید نسبتا پر روغن باشد) اجازه بدهید روغن کاملا داغ شود. فقط حواستان باشد نسوزد. بعد فلفل سیاه را به روغن داغ شده اضافه کنید . سپس کنسرو املت اروم آدا را با شنبلیله خرد شده به آن اضافه کنید .

مرحله سوم:

قارچ را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. سپس با کمی کره تفت بدهید. سپس قارچ ها را به کنسرو مخلوط کنسرو املت اروم آدا و شنبلیله ها اضافه کنید و در ادامه سیر رنده شده و ادویه ها را هم اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا ادویه ها به خوردشان برود.

مرحله چهارم:

وقتی املت شما به روغن افتاد ، یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه اضافه کنید. سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید، اما هم نزنید!

اجازه بدهید 2 دقیقه بماند تا خودش را بگیرد، سپس هم بزنید. حدود 3 دقیقه روی حرارت ملایم بماند آماده میشود. در نهایت با پیازچه های خرد شده تزیین کنید.

اگر دوست دارید تخم مرغ ها در املت به صورت درسته باشند، به جای هم زدن، درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه بدهید تخم مرغ ها بنا بر سلیقه‌تان سفت، عسلی یا حد متوسط شود . بعد شعله گاز را خاموش کنید و بلافاصله درب ماهیتابه را بردارید .

شما همراهان گرامی مجله اروم آدا میتوانید نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد مقاله ی طرز تهیه املت قارچ در کمتر از ۵ دقیقه از طریق قسمت نظرات در پایین همین مطلب یا از طریق شبکه ها اجتماعی با ما در میان بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت اروم آدا میباشد.