ارومیه ، کیلومتر 9 جاده سنتو ، صنایع غذایی اروم آدا

خاص ترین کنسروهای جهان

خاص ترین کنسروهای جهان

معرفی خاص ترین کنسروهای جهان در مجله ی اروم آدا

در ادامه با معرفی چند مورد از خاص ترین کنسروهای جهان با مجله‌ی اروم آدا همراه باشید .

کنسرو کردن فرآیند اعمال گرما به مواد غذایی است که به صورت کاملا نفوذ ناپذیر و محکم بسته بندی شده اند. این امر موجب می‌شود تا هر میکروارگانیسمی که ممکن است بتواند باعث فساد غذا شود را از بین ببرد .

اما در قسمت های مختلف جهان مواد غذایی خاصی را کنسرو میکنند که مطمئنیم حتی شنیدن نام و توضیحات آن ها مکن است به ذائقه ما ایرانی ها که معمولا با غذاهای معمولی و حلال سر و کار داریم خوش نیاید.

در واقع بسیاری از کنسرو هایی که در این مقاله معرفی می شوند برای بیشتر مردم جهان عجیب هستند چون فقط درصد بسیار کمی از مردم دنیا به این غذا ها علاقه دارند .

جالب است بدانید کنسرو کله پاچه که برای ما ایرانی ها یک غذای عادی و سنتی و محبوب است در لیست جهانی عجیب ترین کنسرو های دنیا قرار دارد .

 

  • کنسرو کله گوسفند

احتمالا برای من و شما که ایرانی هستیم عجیب است که نام این غذا را در لیست خاص ترین کنسروهای جهان میبینیم .

کله و پاچه یک غذای متداول و محبوب در قفقاز جنوبی و خاورمیانه است. این غذا در ایران و ترکیه کله پاچه و در کشور های عربی و بلغارستان پاچه و در آذربایجان، گرجستان ، ارمنستان و جنوب قفقاز خاش نامیده می‌شود.

اجزای این غذا شامل : گوشت صورت گوسفند، پاچه، زبان، چشم، بناگوش و مغز است. محبوبیت ای ن غذا در کشور هایی که ذکر شد باعص شده تا این غذا برای صادرات به صورت کنسرو شده تهیه و توزیع شود. محتویات این کنسرو شامل گوشت کله گوسفند، پاچه گوسفند، آب پخت و نمک است

  • کنسرو خوراکی حشرات

امروزه چند میلیون نفر در دنیا از حشرات تغذیه میکنند. بسیاری از آن ها مانند ساکنین آسیای شرقی به حشرات به چشم خوراکی های عادی و روزمره نگاه میکنند. بسیاری دیگر از افراد نیز رژیم غذایی را انتخاب کرده اند که طبق آن باید از حشرات تغذیه کنند!

اکنون کنسرو حشراتی مانند سوسک ، جیرجیرک و عقرب روانه بازار بسیاری از کشورها شده است. در انگلیس میتوانید این کنسرو ها را با قیمت 25 پوند خریداری کنید و بسیاری از شهروندان انگلیس از عرضه این کنسرو های عجیب ابراز خوشحالی کرده اند.

تولیدکنندگان این محصول میگویند که بسیاری از مردم دنیا از خوردن حشرات لذت می برند، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا این حشرات را آماده و به صورت کنسروی در بازار توزیع کنیم.

احتمالا شما هم با ما هم عقیده هستید که این کنسرو ها چندش آورترین مورد در لیست خاص ترین کنسروهای جهان هستند.

  • کنسرو گوشت شتر

جالب است بدانید که ایده تولید گوشت شتر برای اولین بار در سال 1376 در ایران و در استان سیستان و بلوچستان مطرح شد. گوشت شتر یکی از انواع گوشت های عجیب اما محبوب در بین بسیاری از ایرانیان و مردم کشور های عربی محسوب می‌شود.

برای اولین بار تولید کنسرو گوشت شتر در جهان در اسکله بریس چابهار انجام گردیده است . علاوه بر تقاضای داخلی، کشور های خارجی مانند عراق، عمان و افغانستان نیز از کشور های هدف در زمینه صادرات این کنسرو هستند.

  • ساندویچ کنسرو در لیست خاص ترین کنسروهای جهان

همانطور که گفتیم کنسروها این قابلیت را دارند تا برای مدت طولانی و بدون اینکه خراب و فاسد شوند دوام بیاورند. کندویچ که از ترکیب کلمات عبارت Canned Sandwich ساخته شده و اولین بار در آمریکا و در زمان بروز طوفان کاترینا تولید شد. این ساندویچ های کنسروی برای استفاده در شرایط حاد و بحرانی مانند بروز حوادث غیر مترقبه یا جنگ ساخته شده اند. در زمان طوفان کاترینا به دستور سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا حدود 10 میلیون از این کنسرو در اختیار قربانیان حادثه قرار گرفت.

این ساندویچ ها در چند طعم و با محتویات متفاوت مانند ساندویچ گوشت باربیکیو یا ساندویچ کره بادام زمینی و مربا تهیه میشوند . علاوه بر این ساندویچ ها ، تولید کننده این کنسرو ها اقدام به تولید کنسرو نان نیز کرده است. و ادعا میکند چون در شرایط بحرانی نیاز به انواع غذا ها برای رفع گرسنگی وجود دارد تصمیم گرفته نان را نیز به صورت کنسروی بسته بندی کند.

شاید محتویات درون این کنسرو ها عجیب نباشد اما این ایده که این خوراکی های ساده را نیز به صورت کنسرو تولید کنند عجیب و البته زیرکانه است و به همین دلیل باعص شده تا نامشان بین کنسرو های عجیب جهان ذکر شود.

  • کنسرو گوشت خرس

گوشت خرس معمولا از شکار خرس های قهوه ای یا خرس های قطبی به دست می آید و در کشور هایی مثل روسیه و فنلاند غذایی لوکس محسوب می‌شود. گوشت خرس در روسیه رایج است و در برخی کوفته های طبخ شده در این کشور استفاده می‌شود. همچنین علاوه بر روسیه قوم آینو در کشور ژاپن نیز از گوشت خرس در تهیه غذا های خود استفاده میکنند. گوشت خرس بافتی درشت و روغنی و طعم و عطری شیرین دارد .

البته طعم گوشت خرس بیشتر به سن و نوع تغذیه خرس بستگی دارد. گفته می‌شود که بهترین و خوش طعم ترین نوع گوشت خرس ، گوشت خرس های دو ساله است که غذای آنها به جای ماهی بیشتر توت های جنگلی بوده است. البته گوشت خرس که یکی از خاص ترین کنسروهای جهان است باید کاملا و به درستی پخته شود چون ممکن است آلوده به نوعی عفونت انگلی به نام تریکینلا باشد. این عفونت از نوع باتریشن و بسیار خطرناک است و بزرگترین باکتری کشنده در آمریکا شمرده می‌شود.

  • کنسرو مغز خوک جزو خاص ترین کنسروهای جهان

شما وقتی به غذا های آمریکایی فکر می‌کنید به یاد چه غذاهایی می افتید؟ احتمالا همبرگر و استیک و هات داگ همراه تخم مرغ اولین تصورات شما هستند. اما جالب است بدانید که مغز خوک در ایالت های جنوبی آمریکا غذایی محبوب است و بسیاری از فروشگاه ها مغز خوک را به صورت کنسرو شده به فروش می رسانند. این کنسرو که یکی از خاص ترین کنسروهای جهان است در این نواحی خوراکی روزمره و بسیار عادی برای وعده ی غذایی صبحانه محسوب می‌شود.

مجله اینترنتی اروم آدا

2 پاسخ به “خاص ترین کنسروهای جهان”

  1. صادق گفت:

    واقعا مطلب جالب و جذابی بود لطفا بازم از این مطالب بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت اروم آدا میباشد.